Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Úlety pod taktovkou "metly lidstva" II.

V prvním "díle" blogu o alkoúletech jsem vypsala čtyři témata, se kterými se může opilý člověk setkat - a také se jimi ztrapnit. Dovolte mi prosím navázat tam, kde jsem včera přestala, zkusím se odvážně pustit do pokračování, snad se Vám, čtenářům, bude opět líbit. Alkoúlety mohou být různé. Minule jsem vypsala pár historek na téma úletů volacích, firemních, srandovních a rockerských. Dnes mne napadalo stále více a více věcí, které jsem do předešlého blogu "nepropašovala", takže zkusím dnes..

Dašlí alkotrapasy bych započala číslicí pět, aby to navazovalo na můj předchozí blog:

5) ALKOTRAPAS ZPÍVAJÍCÍ, TANČÍCÍ

Většina lidí ve střízlivém stavu je obeznámena s tím, jak je na tom pohybově a po stránce hudebního sluchu.  Padesátnici s absolutním hudebním hluchem by ani nenapadlo, aby zazpívala doma při vaření, protože si moc dobře uvědomuje, že při jejím krákorání padají vrány mrtvé na zem a kdyby se do toho pořádně opřela, zkysne jí pod rukama i polévka. Takže se radši vyvaruje toho, aby "zpívala" s rádiem v domění, že se "to ztratí"..neztratí, pokud zpívá tak falešně, že sousedovic synek radši vezme dvě poklice a tříská s nimi o sebe ve snaze přehlušit tu "pani odvedle". Jiná věc ovšem nastane, dá-li si tato žena, říkejme jí Boženka, na vesnické tancovačce pár "dvojek" červeného a do toho chodí s ostatními na "kořku". Když tato do sebe naleje litr vína a v "kořkách" (většinou to u takových decentních dam bývá "jablíčko", "višeň", nebo griotka) v součtu cca celé lahve, promění se tato dosud velmi zdráhající se a odměřená  Boženka ve zbraň hromadného ničení. Vesnická kapela (většinou ve složení hráče na varhany a zpěváka s kytarou, ve vyjímečných případech např. na bále celá dechovka i se zpěvačkami, při malých zábavách stačí - jak se u nás říká - "harmonikář a dirigent) začne hrát nějakou známou starou hitovku typu "panenka", "Montgomery" nebo "tam u nebeských bran" a pod. Boženka je už pěkně pod parou a zvlhne jí dojetím oko, když slyší písně svého mládí.

"Sysíš to táááto..." šťouchá do svého napařeného muže, který řeší s kamarády jak to Sparta minule projela..."na todle sme tan..škyt..covali...".. Táta nereaguje, i Boženka se rozhodne, že doprovodí zpěváka a  pomůže mu tahat výšky.

Když se sálem rozlehlo kvílení jako při brždění lokomotivy: "ZSS CEELÉÉÉÉÉÉÉEEEEELÉÉÉÉÉÉÉÉ JIŽNÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ ESKA...KRRRRRRK DROOOOOOOOOOOOOOOOONYYYYYYYYYYYYY..",  kytarista se polekal a vypadl z rytmu, klávesista sebou trhnul a všichni se otočili směrem k uši trhajícímu zvuku - ale to jen Boženka zpívala. Vydržela procítěně mečet a kvičet jako podvinče cca hodinu, kdy do sebe lila druhou láhev vína. Pak, když viděla, že jí všichni pozorují, pomyslela si ve své ovíněné hlavě, že "jí to de, fšichni na mě koukaj"(koukali na ní zděšeni hrůzou, co může ze sebe člověk vydávat za zvuky) a rozhodla se, že půjde přímo na podium k mikrofonu. Vyrazila kupředu jako parní válec, občas narazila do stolu, leč došla, vyšplhala po čtyřech tři schody k podiu - to jí trvalo deset minut...a už byla vedle kytaristy a zpěváka zároveň.

"nazdááár, fšichníííí!!!" hulákala do mikrofonu, který pískal zpětnou vazbou, "já ci spívat!!" mávla laškovně na blednoucího kytaristu. "a hups, spusť tu naši, nééé???"

"a jaká je ta vaše? "otázal se kytarista.."to máš fuk, nějakou vod podlahy, já fám to zaspíf..éééé..zaspífám..vampomužu.." Kytarista se pohledem domluvil s klávesistou - jejich pohled vydal za vše, bylo v něm jasně řečeno: "něco zahrajem, vona si zařve a pak jí nějak dostanem pryč" a spustili Noc na Karštejně.. "To je vonooooo", zahulákala Boženka a začala táhle mečet. Opravdu, mečela jako koza.

"MÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉ....NAÁÁÁFŠTÍÍÍFIL SÁÁÁÁM KRÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁL..MÉÉÉÉÉÉÉÉÉ..." ozývalo se sálem, znělo to spíš jako právě podřezávané kůzlátko. To už vystartoval její manžel, který pochopil, ač opiven, že jest zle. Boženku vystrkal z podia za jejího stále táhlého mečení a vzal jí ven na vzduch. Od této neslavné zábavy se Božence přezdívá "Operní pěvkyně", to už jí nikdo neodpáře a je tedy fakt, že tak dva měsíce poté nevylezla z domu. :-D

Ještě horší je, když si někdo myslí, že je výborný tanečník a pár kořalek v rychlosti ho v tomto dojmu ještě umocní. Měla jsem tu pochybnou čest jednou tančit s pánem, který přesně tohle splňoval. Pan podnikatel, navenek odměřený a šarmantní, se po pár skleničkách změnil v šimpanze.  Uchopil mne na směs lidových písní do svěráku a táhl mne poskakujíce a mrkajíce za sebou po sále jako špinavý hadr. Dvakrát mi podrazil nohy, což komentoval slovy, že JÁ jsem opilá, pletl si ruce s nohama, chvíli lezl po čtyřech, chvíli mne škrtil, dupal mi na nohy, krákal mne za vlasy, pak tančil sám, absolutně si nebyl vědom, že už nemá partnerku, kterou při otočce odhodil mezi stoly.  Když mne přítomní sbírali ze země a vymotávali ze změti židlí, ubrusů a stolů, osočil se na mne, že neumím tancovat a jako kompenzaci za to, že JÁ  jsem dřevo, navrhl provést taškařici - tancovat na stole. Vyskočil na stůl, kde si za tleskání škodolibých diváků svlékl sako, málem se uškrtil na kravatě, pak si sundal košili stylem - "knoflíky cvrnkají na všechny strany" a pak tílko. Vlnil se na stole polonahý a jeho bílé břicho poskakovalo do rytmu. A znáte lidi..hecovali ho - eštéééé, sundej gatěěěě!! a on by to opravdu udělal, nebýt toho, že při svlékání pravé nohavice mu podjely na ubrusu nohy a on sebou švihl přímo pod stůl. Ale většina ještě mohla zahlédnout, že má na sobě slipy s kresbou typu kožešina leoparda.

Jaké pak druhý den zažíval peklo, vážený pan podnikatel...všichni se mu smáli, říkali mu: "čau leopardále" či - "kdy bude další striptýz" apod. On si z toho vůbec nic nepamatoval, tak to nechápal. "tady je to samý blázen" usoudil. A myslel si to do té doby, než mu někdo přinesl škodolibě natočené  video s jeho slavným striptýzem. Od té doby ho tu nidko neviděl, prodal chalupu a přemístil se jinam...řečeno slovy jednoho místního: "Asi tam, kde na ty jeho leopardí slipy bude někdo zvědavej" :-D

 

6) ALKOTRAPASY S VĚCMI SI POVÍDAJÍCÍ

Tohle je trošku jiná kategorie, taková nezvyklá. Opilců, co se tak opijí, že si povídají s věcmi, mnoho není. Táta znal pána, který při své totální opici vždy zkoušel projít stěnou. "de to ve filmech..škyt..tak já na to přídu..." a prásk..narazil hlavou do zdi. "ty mrcho!!" zařval a znova práááásk, narazil...druhý den byl tak zmordovaný s modřinami na čele, že to chtělo doktora, ale on si nic nepamatoval..prostě měl nějakou utkvělou představu, která se mu zhmotnila právě pod vlivem alkoholu, že projde zdí jako duch. Nevím, jestli se mu to někdy povedlo, každopádně mu to opravdu přeji, aby mu to vyšlo :-D

Ale jeden místní opilec je proslavený tím, že si povídá s kolem. Všichni to ví a všichni to znají. Je to takový starý děda, kolo má skládačku s košíkem mezi řídítkama, kde si vozí pivo a šněruje si to po vesnici. A když je opravdu v náladě, tak s ním mluví jako s člověkem. Je to jakýsi inženýr, kdysi velmi inteligentní pán a vyjadřuje se v takových básnických obratech a spisovnou řečí. Jednou jsme seděli venku po setmění a kouřily s mámou a dívaly se na nebe a najednou slyšíme vrzání...tak jsme se podívaly a tam dědek, vedl si kolo a motal se od příkopu k příkopu. A najednou mu to kolo vypadlo z ruky a spadlo na bok do pankejtu. Děda se zastavil, chvíli přemítal a pak zdvihl varovně ukazováček a děl mu: "Kolo! Důrazně tě upozoruji na to, abys vstalo! Pakliže nevstaneš, víckrát semnou do hospody nepůjdeš!!"

No co Vám mám říkat, rozsypaly jsme se s mámou smíchy, on hluboce uražen, že se mu někdo směje, nazval nás "arogantním strojem na mléko" , vytáhl kolo a motal se pryč, přičemž kolu sděloval, že to dělat nesmí, že pak ho to "dehonestuje na veřejnosti", když si kolo dovolí upadnout. A pokračování je ještě lepší - druhý den jsme taky s mámou seděly a kouřily a rozjímaly a kecaly..a zase ten starý známý skřípot a ano - děda si vedl kolo a povídal si s ním. Schovaly jsme se za strom a máma málem zavyla, když děda kolu , které jakoby zajelo do našich vrátek, důrazně řekl: "sem nesmíš! včera jsem ti to dobré dvě hodiny vysvětloval!! budeš potrestán!!" a vzdálil se, provázel ho jen cinkot flašek piva v košíku na řídítkách..

 

7) ALKOTRAPASY VOJENSKÉ ČILI JÁ BYL MÁLEM GENERÁLEM

Když se sejde v hospodě větší počet mužského plemene okolo pětatřiceti, čtyřiceti, tak se stoupající hladinou alkoholu v krvi se začnou samozřejmě přetřásat historky z vojny. A já to ráda poslouchala a poslouchám, k vojenství mám blízko, děda byl plukovník a tak jsem měla vždy vojenské ponožky, kanady atd...a spoustu historek. Jenže, když se sejdou opilí muži, začnou vyprávět historky z vojny, tak je to jako když Baron Prášil vyprávěl  o letu na dělové kouli na měsíc. Všichni samozřejmě byli největší sígrové u praporu. Všichni byli postrach velitelů. Všichni byli nejlepší a zároveň nejhorší sígři u roty. Když jsem to chvíli poslouchala, došlo mi, že ve své opilecké pýše se každý chvástá tím, čím prostě nebyl. Trumfují se navzájem počtem odsezených dní v base, počtem průserů a vrchol byl, když jeden řekl, že u tankistů zničil Téčko (sovětský tank Té- 34) najetím na minu a že vyskákali v poslední chvíli a střepina zasáhla velícího důstojníka do tváře a od té doby se mu říkalo Pejrak. I začala jsem se nemístně chechtat, to prostě nešlo. A druhý opilec se na mne káravě podíval a řekl mi: "proš se mu smě..eejšš...se můžestát...já byl velitel na ponorce..éééh, škyt.." Po tomto prohlášení i ostřílení Baroni Prášilové zůstali na něj nevěřícně civět.."na ponorce, jo, Franto? to si ale už dělá prdel, ne..." Franta do sebe vyklopil velkýho ruma a aby si zachoval aslepoň zdání soudnosti, tak řekl: "na tajný, ne...na tajný po..norce...škyt.." "a kde si s ní vole jezdil? Na Probošťáku? (To je rybník) "volové... na Lipně.." děl Franta a rozhlédl se, aby viděl, jak jeho prohlášení zapůsobí na okolosedící. "Na Lipně!!! Já padnu!!" rozchechtal se nejstřízlivější z party. V tu chvíli promluvil  dosud mlčenlivý důchodce, který měl na lístku nekecám vám 17 čárek. "Proš by to nebylo mošný,...ééé...brrr...rrrrr..krrrr....kk...já byl parašoust..."

Hospoda vybuchla smíchy. Nejen při slově "parašoust", který si opilec spletl s parašutistou, ale hlavně proto, že ten pán má od malička papíry na hlavu, takže na vojně nikdy nebyl a dokončil stěží základku. A když vyprávěl, jak ho s ostatníma parašoustama "schazovali do týlu nepřítele"..musela jsem odejít, abych  svým smíchem nezpůsobila nějakou psychickou újmu...

 

Myslím, že na druhý díl blogu by to prozatím mohlo stačit, co myslíte? :-D

Přeji krásný zbytek večera, vaše Petra

Autor: Petra Pavlíčková | středa 2.10.2013 23:13 | karma článku: 15,94 | přečteno: 1001x
  • Další články autora

Petra Pavlíčková

WC a dršťková

Stává se to. Občas vám Vánoce nevyjdou dle vašich představ. Když pominu provozní věci typu - nejsou peníze na dárky, nejsou dárky, nedorazily dárky, dopravce PPL se ožral a nedovezl dárky včas, protože chrápal v odstaveném autě...

29.12.2016 v 23:55 | Karma: 25,63 | Přečteno: 795x | Diskuse| Společnost

Petra Pavlíčková

Poslední ze Sedmi statečných...

Už asi týden se objevuje tolik zpráv o úmrtí slavných osobností, herců, umělců, fotografů apod, že jsem se přistihla, jak si při čtení dalšího nekrologu pobrukuji text slavné trampské písničky: "Zatracenej měsíc listopad..."

11.11.2016 v 23:44 | Karma: 29,66 | Přečteno: 1073x | Diskuse| Kultura

Petra Pavlíčková

Ať život muší plácačka zruší!!!!

Neznám nádhernější start nového dne, než být probuzena mouchou. Znáte to všichni - spíte, sladce...a najednou "pink" a sedí vám na nose, obličeji, na všech odkrytých okončetinách těla. Je marnou snahou tu černou vtěrku odehnat.

21.9.2016 v 21:41 | Karma: 15,79 | Přečteno: 370x | Diskuse| Společnost

Petra Pavlíčková

Když vám vyhlásí válku kotě....

Ve staré kůlně kousek od našeho baráku má soused kočičku, která porodila patero zdravých koťat, černých jako uhel. Jsem zde v okolí známa jako "kočičí máma", i šla jsem se na prcky podívati...

24.7.2016 v 23:14 | Karma: 28,73 | Přečteno: 1101x | Diskuse| Ostatní

Petra Pavlíčková

Co vydá stará půda?

Odkojena Foglarem, nedalo mi to a prostě jsem prozkoumala půdu v baráčku po zesnulé babi. Našla jsem tam rodinné fotoalbum, u kterého jsem se málem umlátila smíchy.....nedivím se, že babi tento "skvost" raději dala na půdu...:-)

7.7.2016 v 0:23 | Karma: 24,02 | Přečteno: 795x | Diskuse| Osobní

Petra Pavlíčková

Škola v přírodě a "zneužívání"

Když jsem v médiích četla tu hnusnou kauzu učitelky, která na škole v přírodě PRÝ "šmírovala" malé chlapečky při sprchování a ředitel jí vyhodil, udělalo se mi zle. Zle z toho, jak jedno udání může zničit život ženě - učitelce...

5.7.2016 v 0:36 | Karma: 47,39 | Přečteno: 12411x | Diskuse| Osobní

Petra Pavlíčková

Nohy smrtící a smrdící...

Že mám vysoký nárt a nádhernou klenbu chodidel, to mi říkal v první třídě učitel baletu.. Dodnes si pamatuju prapodivný pach, který se linul z naší učebny a provázel nás až do sprch... no jo..i holkám smrdí nohy,..

3.6.2016 v 0:07 | Karma: 35,24 | Přečteno: 4995x | Diskuse| Poezie a próza

Petra Pavlíčková

Mezi něčím a "něčím"

Jak praví klasik - "Jsem ateista - díky Bohu!" Já jsem též ateista, jsem spíš fatalista, věřím na osud. Ale posledních pár dní mám pocit, že bych měla přece jen ten fatalismus nějak přehodnotit......

18.5.2016 v 0:40 | Karma: 19,63 | Přečteno: 579x | Diskuse| Osobní

Petra Pavlíčková

Invaze zlodějů prken

Opravdu, název blogu nepotřebuje žádnou opravu...říkáte si . "jak prken? Nemělo by být např. duší, věcí, těl, mrtvol.", jako v každém pořádném hororu? Ne, jde opravdu o prkna. Klasická, normální prkna....

10.5.2016 v 0:25 | Karma: 19,24 | Přečteno: 554x | Diskuse| Osobní

Petra Pavlíčková

"Všechno jednou doslouží!" aneb vzpoura strojů

Když mi video spolklo svou poslední kazetu na cestě za věčným elektronickým Bohem, nevěřila jsem tomu. Pořád jsem se snažila tu kazetu z něj vydolovat, mačkala jako smyslů zbavená EJECT!!! A to jsem netušila, co bude následovat..

1.5.2016 v 0:15 | Karma: 18,90 | Přečteno: 465x | Diskuse| Osobní

Petra Pavlíčková

Proč nic nechcete, proč????, aneb telemarketing...

Asi to každý z vás zná. Volá vám neznámé číslo, vezmete to, řeknete "prosím" a tam se ozve šveholící ženský hlásek, který pro vás má nové produkty, skvělou sazbu, nebo dovolenou v apartmánech, které si musíte koupit.

19.4.2016 v 0:43 | Karma: 25,41 | Přečteno: 1157x | Diskuse| Osobní

Petra Pavlíčková

"věčná loviště" pro mojí Amálku

Kočička Amálka se narodila před deseti lety matce Madlence a neznámému kocourovi, nebo více kocourům :-) to nevíme jistě a Madla nám to nikdy nesdělila, s kým to vůbec měla, děvka :-)

17.4.2016 v 2:21 | Karma: 24,15 | Přečteno: 485x | Diskuse| Osobní

Petra Pavlíčková

"Já jsem mrtvola, teto!!"

Přes vánoční svátky jsem sežrala neuvěřitelné množství potravin, což se také projevilo na mém exteriéru. Najednou jsem se nemohla dostat do džínů, natožpak do sukně, kterou mám už asi 15 let a VŽDY jsem se do ní vešla - prostě krize.....povánoční majonézová krize...:-)

31.12.2014 v 1:06 | Karma: 18,02 | Přečteno: 873x | Diskuse| Ostatní

Petra Pavlíčková

Punkerka aneb "tak jako kdysi, kdy nás nikdo neměl rád.."

Sestřenka se chystala na haloweenskou párty a volala mi: "nazdar Petruš, nemáš ještě někde tu tvou maškaru?" Já povídám zcela konsternována: "jakou maškaru?" a marně jsem v tom bleskovém hovoru vzpomínala na to, jakouže maškaru má na mysli..."no tu pankáčskou, si prej byla pankáčka, nemáš eště nějaký hadry, nebo tak?" No, měla jsem doma punkerské hadry, měla jsem doma v igelitce i zapomenuté staré emgetnoky kazety do kaze'táku a když jsem se to vydala hledat a našla to, nechtěla jsem jí to najednou dát....těch vzpomínek....

4.11.2014 v 1:16 | Karma: 21,84 | Přečteno: 1236x | Diskuse| Ostatní

Petra Pavlíčková

A co jsi jako dělala celej den???

Jako každý všední den jsem se svého manžela zeptala : "jak bylo v práci?" a už ve dveřích jsem z něj odebírala montrérkovou blůzu, boty dala na místo, ponožky hodil hned do pračky, vzal si na nohy kroksy a rozlédl se po bytě a zeptal se mně: "A co jsi tu jako dělala celý den?" Za tuhle otázku, kterou mi dnes položil, bych ho nejraději když už ne zastřelila, tak třeba i inzultovala pěstí...leč neměla jsem k tomu pak žádné další "prudivé" elementy, usmažila jsem mu bramboráčky a když blahodárně škytal s mastnou pusou, došlo mu, že jsem se asi opravdu celý den neflákala... Ale rozleželo se mi to v hlavě a začala jsem o tom přemýšlet...

14.10.2014 v 23:56 | Karma: 23,19 | Přečteno: 1388x | Diskuse| Ostatní

Petra Pavlíčková

Což takhle spáchat sebevraždu?

Již roky a roky trpím panickou úzkostnou poruchou a agorafobií. Bývaly doby, kdy jsem ani nemohla bez "panické ataky" vyjít z bytu...nemohla jsem vůbec nic, jezdit MHD, řídit auto, pracovat...nemohla jsem se ani bavit s blízkými - sociální fobie jako vyšitá..ale to není to, o čem bych chtěla psát...já se cítím docela v pohodě, díky medikaci a skvělému přístupu mého doktora - psychiatra..

6.9.2014 v 1:55 | Karma: 25,49 | Přečteno: 1497x | Diskuse| Ostatní

Petra Pavlíčková

Punčocháče v mrazáku

O lidské zapomnětlivosti bylo napsáno jistě již mnoho a mnoho knih, článků, ba i vědeckých "tlustopisů" Nechci se tímhle blogem vydávat na půdu zapomínání jaksi "lékařského" - čili psát o tom, jak s věkem slábne paměť - to všichni víme a víme také, jaké příšerné důsledky to mívá například v podobě stařecké demence či "alzheimera". Ne, chci trošku tohle nepříjemné téma odlehčit a napsat o zapomínání ještě jaksi v "mládí" - trošku na humornější notu a vydat se na půdu historek, kterýma jsem zásobená bohatě od své rozvětvené rodiny či okolí.. Nadpis Vám, milí čtenáři, může připadat trošku matoucí, ale vězte - stát se to může naprosto každému - každý někdy něco někde zapomene, nebo udělá nějaký podvědomě nesmyslný krok, nad kterým pak v úžasu jen nevěřícně civí a říká si: "ježišmarjá, jak jsem mohl být takhle blbej!!"

8.5.2014 v 0:09 | Karma: 21,70 | Přečteno: 1324x | Diskuse| Ostatní

Petra Pavlíčková

Princezno, co to máš sebou za vopici????

Příběh na téma kolo pro Ona dnes: "Ahoj, prosímtě, děláme novou kuchyni, můžeme si k vám do sklepa dát pár věcí, než to všechno upravíme a opravíme, u nás není k hnutí.." poprosila mne kamarádka z vedlejší vísky, která konečně s rodinou bydlí. Sice v bytě na hypotéku, ale je to 4 plus 1, vzdušné, prostorné a jelikož má tři dítka ve věku 11, 10 a 8 a manžela, tak z jejich podnájmu v 1 + nic, ve kterém se krčili doposud a platili nehorázné nájemné "paní domácí", která je opravdu odírala, je to opravdu pro ně velký skok kupředu.

19.4.2014 v 1:21 | Karma: 18,98 | Přečteno: 1124x | Diskuse| Ostatní

Petra Pavlíčková

Roštěná na roštu aneb polibte mi zadel

Omlouvám se za možná trošku expresivní titulek..leč co, pravda se musí naplno říci...ať je to jak chce. Včera mi manžel dal dáreček - zabral (tím myslím výplatu) a pozval mne do restaurace. Podotýkám, že to je u nás velká oslava, to se stane jednou za rok, jinak "sušíme hubu" a snažím se vařit jídla výživná, leč levná. Najednou pozvání do restaurace, oblékla jsem se, načančala se a že tedy pojedeme do jedné, která se nám v minulosti osvědčila.

12.4.2014 v 3:08 | Karma: 20,93 | Přečteno: 2150x | Diskuse| Ostatní

Petra Pavlíčková

Ztracená

Ztratili jste se někdy? Kdekoliv, může to být všude, v davu, v cizím městě, v cizí zemi, najednou dezorientovaně bloudíte neznámým terénem a začne vám tlouct srdce a bojíte se? To jste ještě dobří, protože "ztracení" se přihodí alespoň jednou za život naprosto každému bez vyjímky. Ale co třeba řeknete na to, že se někdo ztrácí cca jednou týdně a to na místech jemu známých a okoukaných? "Asi počínající Alzheimer, bohužel,", řeknete si. Ale ne, to naštěstí ještě není. To jen já jsem ukázkovým příkladem matlala, který se ztratí naprosto, ale NAPROSTO všude.

6.3.2014 v 0:37 | Karma: 14,74 | Přečteno: 679x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 70
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6074x
Jsem normální občan ČR

Seznam rubrik