Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jakto, že ještě nemáš dítě?????

Tuhle otázku slýchávám vlastně cca pět let zpátky dodneška. Jsem vdaná osmým rokem, za dva měsíce mi je 31 let. Rok dva po svatbě byl klid - ale pak začalo pokládání otázek - buď ze strany rodiny, nebo neméně trapných dotazů od "kamarádů" typu - "Pořiďte si sviště, ne ,není  na co čekat..." Já nevím, jestli jsem divná jen já, nebo ještě někdo mi dá zapravdu - že takovéhle otázky jsou opravdu příšerné. Co mám jako na to odpovědět? Snažíme se? Nebo - co je vám po tom?

Když jsem se vdávala, měla jsem jasný cíl. Velký byt na hypotéku, postupně zařídit, něco  si vydělat a pak přemýšlet o dítku. Leč realita je trošku jiná. SIce tedy nyní máme velký byt na hypotéku, ale nečekala jsem tak rozporuplné reakce od rodiny  a blízkých. Otázka: "Jakto, že ještě nemáš dítě?" se táhne mým životem jako dlouhej canc. Slýchám to neustále, pořád. A kolikrát i dost brutálně, např. od babiček, které měly děti opravdu devět měsíců po svatbě a bez problémů, tak třeba od manželových kamarádů, kteří si z něj dělají srandu, že neplodíme a nerodíme. Všechny jejich manželky buď mají dítě, nebo jsou těhotné a nafoukané a náležitě mi to dávají sežrat. Já nevím, jsou tak nafoukané na svoje těhotenství, že jsou schopné mi říct  "Jejda, ty furt nic? Jestli na to nejdeš špatně, víš?? Nebo děti asi nechceš!!" pravila jedna přímo do mých očí a hladila si těhotné břicho. Jen díky mému zdvořilému vychování jsem jí nepopadla za flígr a nevyhodila jí od nás, odešla sama se slovy: "aby nebylo pozdě!!!"

 

Já nechápu, co je to za epidemii budoucích matek, co mají tendenci poučovat netěhotné ženy. Moje nejlepší kamarádka (ač je oslovení "nejlepší kamarádka" pubertální klišé, tak já takhle Lenku opravdu cítím) je také v jiném stavu. S ní to je o něčem jiném...ona naopak mi nechce psát jak jí je, nechce mi posílat ultrazvukové fotky plodu, aby mě nenaštvala, aby prostě byla semnou v dobrém i zlém...a já jí nutím, at mi fotky pošle....no rozplývala jsem se nad obrázkem jejího miminka, co ho UTZ vyfotil zrovna, jak si cucá palec....roztomilý!!! Lenka je jediná, co se mě na to neptá.

 

Sousedky v našem nově postavenémbytovém  domě - každá má dítě, jedna z nich má čtyři. A asi se rozhodla, že ví všechno nejlíp, když je matka čtyř dětí a jednoho dne zazvonila a přinesla mi knížku "Jak otěhotnět -rádce a pomocník" Věřte mi, v tu chvíli jsem si připadala tak příšerně méněcenná, že jako ona děti má a já ne,  tak mi musela  přinést knihu? Proč?

 

Další kapitola je nejbližší rodina. Když jste vdaní či ženatí osmým rokem, tak se zákonitě předpokládá, že už tedy asi bude dítě... I když to samozřejmě všichni myslí dobře, tak ty otázky, ty otázky...ty mě derou..Máma: "už je ti 30, máš nejvyšší čas..proč nemáš dítě?"Táta: "Chci být děda, všechno na světě bych dal vnučce nebo vnoučkovi, proč je nemáte?" Tchyně "Není Petra nějaká divná?" Babička: "Naše Petra dítě mít nikdy nebude..."

 

Naštvala jsem se strašným způsobem. Ještě přece ani jednou jsem neřekla doma ani tady na blogu, že dítě nechci. Naopak!!!! Jen se nám to zatím ještě nepovedlo!!!  A já prostě nemám potřebu vysvětlovat to lidem, co mi stejně nevěří. Copak je žena zcela ženou, pokud čeká nebo porodí dítě? Nemůže být žena i bez toho, aniž by se neustále každý ptal, kdy bude dítě? Je to nějaká vizitka ženy, že porodí a má dítě? A žena, co neporodí a nečeká je méněcená?

 

Já se přiznám, měla jsem těch otázek akorát tak dost. Objednala jsem sebe i manžela na reprodukční kliniku do Plzně...(nechci dělat reklamu, je to jen v kontextu blogu, Natalart...) Jeli jsme tam před třemi měsíci poprvé z důvodu mého naštvání  na všechny ty dotazy okolo...že  s tím nic neděláme a nejsem dosud těhotná. Málem jsme se taky cestou tam zabili, vjel nám do cesty debil, co chtěl odbočit a málem jsme se oba  s manželem zabili, kdyby nedupl na brzdu, tak tady teď nejsme. Což vlastně nikdo nekomentoval, všichni se jen ptali, jak jsme pochodili na klinice.. Když jsem říkala rodině, že jsme se mohli zabít, tak nikdo nereagoval, jen- "nezabili jste se, ne?"Nezabili, zjistili něco mě, něco manželovi, léčíme se antibiotiky,v pátek prý to bude už přeléčený. Na té klinice se chovají k lidem fakt skvěle.Žádný trouba pacient, je to osobní pohovor, osobní věci.....tak uvidíme...

 

Jakoby dítě byl střed vesmíru - ale přiznám se - asi je. Na tu kliniku jezdíme už dva měsíce. Jsme oba v pořádku a zdravotně jsme na tom zcela v pohodě., v pátek mě čeká první inseminace.

 

Mám jen takový špatný pocit z toho, že jsem k tomu všemu byla vlastně "donucena" okolím. Všem, kteří můj blog budou číst, tak jen říkám - nedělejte si srandu z netěhotné ženy, vy těhotné nebo otcové v očekávání...opravdu to je pro tu dotyčnou šílené, když si z ní někdo dělá srandu, ač to oni tak nemyslí. Třeba má opravdu problém, třeba nechce vidět vaše potomky na pískovišti a drandící si na tříkolkách kolem domu, třeba má problém s otěhotněním... a není třeba jí dávat rady, ona sama dobře ví, co jí je.

 

Tak uvidíme, jak to celé bude. Chci jen říct, abyste si vážili i žen, co děti nemají, neříkali před nimi nějaké řeči typu:"vy nemáte dítě?" Prostě je nechte žít, nepotřebují vaše rady...

 

Já doufám, že se nám na té klinice zadaří. Pak už bych byla těhotná a pak matka, ale to bych taky nemohla napsat tenhle blog, za kterým si stojím..

 

Držte mi palce.

 

 

 

Autor: Petra Pavlíčková | středa 21.9.2011 0:32 | karma článku: 31,93 | přečteno: 3372x
  • Další články autora

Petra Pavlíčková

WC a dršťková

Stává se to. Občas vám Vánoce nevyjdou dle vašich představ. Když pominu provozní věci typu - nejsou peníze na dárky, nejsou dárky, nedorazily dárky, dopravce PPL se ožral a nedovezl dárky včas, protože chrápal v odstaveném autě...

29.12.2016 v 23:55 | Karma: 25,63 | Přečteno: 797x | Diskuse| Společnost

Petra Pavlíčková

Poslední ze Sedmi statečných...

Už asi týden se objevuje tolik zpráv o úmrtí slavných osobností, herců, umělců, fotografů apod, že jsem se přistihla, jak si při čtení dalšího nekrologu pobrukuji text slavné trampské písničky: "Zatracenej měsíc listopad..."

11.11.2016 v 23:44 | Karma: 29,66 | Přečteno: 1075x | Diskuse| Kultura

Petra Pavlíčková

Ať život muší plácačka zruší!!!!

Neznám nádhernější start nového dne, než být probuzena mouchou. Znáte to všichni - spíte, sladce...a najednou "pink" a sedí vám na nose, obličeji, na všech odkrytých okončetinách těla. Je marnou snahou tu černou vtěrku odehnat.

21.9.2016 v 21:41 | Karma: 15,79 | Přečteno: 373x | Diskuse| Společnost

Petra Pavlíčková

Když vám vyhlásí válku kotě....

Ve staré kůlně kousek od našeho baráku má soused kočičku, která porodila patero zdravých koťat, černých jako uhel. Jsem zde v okolí známa jako "kočičí máma", i šla jsem se na prcky podívati...

24.7.2016 v 23:14 | Karma: 28,73 | Přečteno: 1105x | Diskuse| Ostatní

Petra Pavlíčková

Co vydá stará půda?

Odkojena Foglarem, nedalo mi to a prostě jsem prozkoumala půdu v baráčku po zesnulé babi. Našla jsem tam rodinné fotoalbum, u kterého jsem se málem umlátila smíchy.....nedivím se, že babi tento "skvost" raději dala na půdu...:-)

7.7.2016 v 0:23 | Karma: 24,02 | Přečteno: 797x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rušení GPS se vyostřilo. Dvě letadla z Finska do Estonska nedoletěla

29. dubna 2024  14:24,  aktualizováno  19:15

Pobaltské země varovaly, že rušení signálu GPS, ze kterého je obviňováno Rusko, by mohlo způsobit...

Krádeže počítačů a vysílená policie. Paříž už z olympiády polévá studený pot

29. dubna 2024  19:05

Francouzský prezident Emmanuel Macron slíbil, že zahajovací ceremoniál olympijských her na řece...

Těžkooděnec udeřil obuškem muže na Majálesu, policie incident prověřuje

29. dubna 2024  18:43

Policie prověřuje jednání těžkooděnce, který udeřil obuškem muže na sobotním festivalu Majáles v...

Rakety ATACMS spásu samy nepřinesou, Rusy na Ukrajině si ale najdou všude

29. dubna 2024  18:29

Jedna z položek nové mnohamiliardové vojenské pomoci Ukrajině, kterou po měsících průtahů schválil...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 70
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6074x
Jsem normální občan ČR

Seznam rubrik