Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

"věčná loviště" pro mojí Amálku

Kočička Amálka se narodila před deseti lety matce Madlence a neznámému kocourovi, nebo více kocourům :-) to nevíme jistě a Madla nám to nikdy nesdělila, s kým to vůbec měla, děvka :-)

  Narodila se malá, slabá, měla nemocná očka.. Nikdo jí nechtěl, i když jsme vždycky Madlenčina koťata udali novým pánům, tak tahle malá neměla moc šancí na život. Madlenka jí neustále odstrkovala, nechtěla jí kojit, dokrmovali jsme jí a vypiplali jí.. Najednou z toho  "chcípačka" byla úžasná kočka. Moje Amálka...

     Deset let s námi byla..DESET!!! Příjde mi to jako chvilička. Byla tak šťastná a manžela i mou maličkost prostě milovala. Budila nás - pět minut před budíkem číhala, pak začal budík  zvonit, naskočila na nás a honem honem se tulit...

     Když si manžel zapomněl nařídit budíka, měla budík v hlavě a VĚDĚLA, že je divné, že "ten blbej aparát" nezvoní a budila ho i když neměl nařízený budík. Byla skvělá. Když jsem měla chřipku a myslela jsem, že umřu, Amálka pořád na mě naskakovala a hladila mi packou tvář. Říká se, že kočky jsou zlé a vypočítavé, že vše dělají jen pro svůj prospěch. Není to pravda. Amálka mi hladila tvář packou, lehla si mi na prsa a vrněla, jakoby z mých plic chtěla vytáhnout ten zánět.

     Pak začala haprovat se zdravím....pila a pila. Byla jako průtokový ohřívač, vylemtala misku vody, pročůrala kočkolit, nestačila jsem vynášet její čůrání. Pořád se ale k nám tulila¨, pořád byla skvělá, moje Amu,,,Bohužel - už už to nešlo dál.

      Pořád jen pila a pila, vařila jsem jí fílé, rybu atd...i rýži a maso - nežrala už týden, jen pila. Měla snahu ke mě naskočit na postel, ale už nemohla, tak byla  zesláblá. Pak mi řekl můj táta - "Prokristapána, nenechte jí trápit, jsou veterináři, co dojdou i domů.....zkus to..." Zkusila jsem to, a vet přišel k nám.  Uspal jí. Nemuseli jsme jí trápit odvozem do ordinace, auto, přepravka, cizí člověk, umřela doma mezi náma....bezbolestně a hned, do poslední chvíle jsme jí hladili...

 

     Když jsem pak troubila tátovi do tlf, tak nejdřív taky měl slzy v očích, ale pak začal se svérázností sobě vlastní mi nadávát : „Přestaň řvát!!!!!!!!! Proč řveš, ty tele!!! Já vím, že je to šok, ale co ta Micka za celý život zažila? Nic jiného než lásku, žrádlo, měla se u vás jako na krmníku, kdyby na chleba nebylo, tak hlavně, aby měly kočky co žrát!!! Tak co vyšiluješ??“ „Nebyla to Micka, ale Amálka, můj  Amulínek, deset let s náma…frrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr..“ vysrmkala jsem se brekem „No a:?  Amálka nebo Micka….Kolik zvířat tohle může říct, že mu nikdo za deset let nezkřivil ani chlup! Já je potkávám, když jedu do práce, motají se kolem popelnic, vychrtlé, plné svrabu a všech možných blech a ty tu cedíš jako prvnička, tele jedno blbý“

      no dostala jsem záchvat smíchu a poděkovala mu za jeho laskavá slova (ale pravdu má) a připomněla mu, aby si laskavě vzpomněl, kdo dával umělé dýchání brčkem z úst do zobáku zesnulému andulákovi Pepovi. „To sem nepleť!!“ zaburácel po chvíli pietního ticha za Pépu: „to byla jiná situace!!“ mektal.  Joo, jiná situace… Stejná, akorát že to byl pták, ne savec a že ho klepla pepka v kleci, ne, že umřel při smrtící injekci. „aháááá“, opáčila jsem….“takže to cvičení s křídlama, cos mu dělal, abys ho rozdejchal, že sis seřízl brčko, píchl mu ho do zobáku a nafukoval ho tak, že málem praskl, to jsi taky byl tele blbý??“ J J a to už jsem se chechtala nahlas, protože to tehdy byla estráda a táta brečel jako malej, zakopal Pépu v krabici od jeho zánovních botek od vietnamců a když šel vyhodit klec do popelnice, přes slzy neviděl a vrazil na schodech do důchodkyně Jíšové, vdově po soudruhu Jíšovi, krajském tajemníku. Vždy jí uctivě zdravil „čest práci“ i po revoluci, a když právě do ní vrazil, tak jí nepoznal a zařval: „Co se tu motáš, krávo pidlovoká!!!!“ No a soudružka Jíšová už ho za celý další svůj život nepozdravila, jen si vždy brumlala: „hulvát jeden imperialistickej!!“

     Amálka mi navždy bude chybět a nikdy na ní nezapomenu. NIKDY. - a  mám pocit, že chvílema jí cítím...naskakovala mi vždy na nohy a tam spala a já fakt vím, že tam je....

 

PRDELKA MOJE.. Nikdy nezapomenu...!!!!

  

 

Autor: Petra Pavlíčková | neděle 17.4.2016 2:21 | karma článku: 24,15 | přečteno: 485x
  • Další články autora

Petra Pavlíčková

WC a dršťková

Stává se to. Občas vám Vánoce nevyjdou dle vašich představ. Když pominu provozní věci typu - nejsou peníze na dárky, nejsou dárky, nedorazily dárky, dopravce PPL se ožral a nedovezl dárky včas, protože chrápal v odstaveném autě...

29.12.2016 v 23:55 | Karma: 25,63 | Přečteno: 795x | Diskuse| Společnost

Petra Pavlíčková

Poslední ze Sedmi statečných...

Už asi týden se objevuje tolik zpráv o úmrtí slavných osobností, herců, umělců, fotografů apod, že jsem se přistihla, jak si při čtení dalšího nekrologu pobrukuji text slavné trampské písničky: "Zatracenej měsíc listopad..."

11.11.2016 v 23:44 | Karma: 29,66 | Přečteno: 1073x | Diskuse| Kultura

Petra Pavlíčková

Ať život muší plácačka zruší!!!!

Neznám nádhernější start nového dne, než být probuzena mouchou. Znáte to všichni - spíte, sladce...a najednou "pink" a sedí vám na nose, obličeji, na všech odkrytých okončetinách těla. Je marnou snahou tu černou vtěrku odehnat.

21.9.2016 v 21:41 | Karma: 15,79 | Přečteno: 370x | Diskuse| Společnost

Petra Pavlíčková

Když vám vyhlásí válku kotě....

Ve staré kůlně kousek od našeho baráku má soused kočičku, která porodila patero zdravých koťat, černých jako uhel. Jsem zde v okolí známa jako "kočičí máma", i šla jsem se na prcky podívati...

24.7.2016 v 23:14 | Karma: 28,73 | Přečteno: 1101x | Diskuse| Ostatní

Petra Pavlíčková

Co vydá stará půda?

Odkojena Foglarem, nedalo mi to a prostě jsem prozkoumala půdu v baráčku po zesnulé babi. Našla jsem tam rodinné fotoalbum, u kterého jsem se málem umlátila smíchy.....nedivím se, že babi tento "skvost" raději dala na půdu...:-)

7.7.2016 v 0:23 | Karma: 24,02 | Přečteno: 795x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56,  aktualizováno  17:29

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

Hrozí nový Černobyl. Centrum Střední Asie mohou zamořit radioaktivní kaly

23. dubna 2024  16:52

Nestabilní odkaliště vzniklá v Kyrgyzstánu po těžbě uranové rudy v dobách Sovětského svazu hrozí...

Policie pátrá po dezinformátorovi Zítkovi. Nedorazil k soudu

23. dubna 2024  15:54,  aktualizováno  16:34

Policie pátrá po dezinformátorovi Pavlu Zítkovi. V úterý odpoledne o tom informovala na svém webu....

  • Počet článků 70
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6074x
Jsem normální občan ČR

Seznam rubrik