Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Náhodné náhody

Stalo se vám již někdy, že jste se v životě setkali s nějakou nepochopitelnou a neuchopitelnou věcí, zvanou - Náhoda? Dám příklad -  na někoho, koho jste dlouho neviděli, si vzpomenete, a za pár hodin ho "náhodou"  potkáte na ulici? Nebo - řeknete si - zavolám mámě - a vezmete do ruky mobil, který vzápětí začne zvonit a volá vám máma? Někdo tomu říká předtucha, někdo pouto, někdo náhoda...někdo tzv. "Zákon schválnosti", který funguje vždy a všude :-D S paní "Náhodou" jsem zažila prapodivné věci,  které zdravým selským rozumem, který já mám, opravdu nelze vysvětlit. A myslím, že při mém popisu "náhod", které mne potkaly v mém životě, který zatím trvá 33 let, si leckterý z vás, čtenářů, vzpomene, že ho něco podobného potkalo taky.

Předně - telefony a smsky...jak jsem již předeslala v perexu - vezmu mobil s tím, že zavolám mámě nebo tátovi. Jakmile ho vezmu do ruky a hledám položku "máma", začne mi mobil zvonit v ruce...a kdo volá? Jistě, máma. Vezmu to a rozechvěle jí říkám - "to snad není normální, teď mám v ruce telefon, už jsem tě skoro vymáčkla a ty mi zavoláš.." Máma tomu říká, že jsme na sebe napojeny - ano, asi na tom něco bude, protože tohle se nám stává pořád. Ale pro mne je to jedna z mnoha náhod, co mne neustále pronásledují. 

 

Když jsem byla malá, měli jsme doma pevnou linku, tenkrát vrchol luxusu. V nově postaveném sídlišti Dědina v Praze tehdy nefungovalo nic. Volat se chodilo do budky za korunu, nešla neustále elektrika, sporák byl na heslo, které nám neřekli, záchod se propadl o patro níž, voda netekla, okna netěstila...ale zavedli nám telefon. Dodnes vidím ten aparát s klasickým vytáčením kolečkového ciferníku....a s jakou radostí táta rozdával naše číslo na všechny strany...a babička, která bydlí na druhém konci republiky, se vypravila na poštu, kde tehdy byly takové ty "hovorny" a s velkou slávou se jala volat do Prahy...bohužel, náš aparát se zrovna v té době porouchal. Fungoval, ale nezvonil. Táta, stojící venku před panelákem v budce, volal na naše číslo, když to vyzvánělo, zvedl ruku a na dálku signalizoval - "ted to vyzvání" a máma z okna: "Nezvoní to"...Takže i kdyby se k nám někdo pokoušel dovolat, měl by smůlu, aparát nevyzváněl. A najednou říká máma - "Ty hele, zvedni to, jestli tam bude přerušovaný ton..takové to "tů tů tů tů"...a já to zvedla a ozvala se babička. "no konečně jste mi to vzali, já jsem v hovorně na poště.." Její veličenstvo Náhoda zaúřadovala...zrovna v tu chvíli, kdy mámu napadlo zvednout sluchátko se babi pokoušela dovolat z pošty. Proč jí to napadlo zrovna v tu chvíli? Nechápu, prostě náhoda :-D

 

Další náhoda - naše první auto, škoda Rapid (co nelze lapit :-D). Táta si pro ně šel s hrdostí (tenkrát byly pořadníky, muselo se čekat, než vůbec auto někdo dostal,  musela být protekce, známosti atd....kdo v té době žil, pochopí. Nakonec se zadařilo a naše rodinka se stala hrdým majitelem šedé škody Rapid. Při pohledu do "rodného listu" toho auta mámu málem trefilo - sjel z montážní linky 14. června. Tedy v den máminých narozenin. A další - po letech, když jsem se vdala, dostala jsem Píďu já...vezli jsme ho s manželem z Prahy, přijedeme k nám do Klenčí, příjdu domů a jen letmo zaregistruju radiobudík na televizi, kde byl čas - 17:57 - a poznávací značka Píďi? Samozřejmě - ADM _ 17 -57

 

Když už jsme u aut, další "náhoda" byla až děsivá. Založila jsem si svůj první účet, poštou mi byla doručena platební karta s tím, že pin příjde doporučeně...tak přišel pin, šla jsem na poštu, vyzvednu si obálku, doma to otevřu - a skoro jsem omdlela. Hádejte...ano, pin byl 1757. (pro případné rýpaly a zloděje - tento účet už je dávno zrušený :-D) Připadala jsem si jako v blbém snu, moc náhod naráz, že? Dodnes mi to příjde přízračné, neuvěřitelné a prapodivné, leč je to tak.

 

Jednou jsem jen tak přemýšlela o kamarádce ze základky, říkám si - copak asi Luisa dělá (měla takové vznešené jméno, byla gymnastka, moc jsme jí obdivovali, pak v páté třídě odešla na víceletý gympl)..prostě jen tak jsem si na ní vzpomněla. Pak jedeme s manželem do Domažlic na obyčejný nákup, zcela obyčejný den to byl...do krámu, k řezníku pro maso, do trafiky a hurá domů. Jdeme z trafiky a najednou se ozve: "Petro? Petra Sokolová?" já se otočila a automaticky jsem řekla - "zasvobodna.." a hádejte - jo, stála tam Luisa Karásková v celé své kráse. "Já tě hned poznala" vrhla se mi kolem krku.."my  jsme tu na dovolené, na Babyloně, máme tam chatku . to jsem ráda, že tě vidím"...já si pomyslela jen - "prokristapána, kdy to skončí, tyhle "náhody", to je na mou psychiku už hodně silný kafe..." Tak jsem to Luise pak vyprávěla a ona nevěřila svým očím a uším...já to dotedka taky nechápu a asi nikdy nepochopím.

 

Stane se to každému. Třeba - čtu knížku a přitom mám zapnutou televizi a najednou se ozve z televize přesně to slovo, které zrovna čtu. Nebo ne slovo, ale rovnou celá věta.  Kouknu do ledničky, kolik mám vajec, jestli mi stačí na koláč, co chci upéct. V tu chvíli zvonek - sousedka si jde půjčit vejce, co jí chybí do polévky. Jdu do krámu a říkám si - dlouho jsem neviděla strejdu Martina..najednou za mými zády zatroubí auto a kdo se nezubí za volantem? Martin. Naposledy včera...koukám na Vesničku mou střediskovou...a píšu kamarádce Lence - "po žních k Turkovi" a najednou blik cvak skype - "po žních k Turkovi"..ta samá věta od ní v tu samou vteřinu. Ona píše : "Nech už toho, je to šílený!!" protože to se nám stalo mockrát, že jsme obě napsaly tu samou věc v tu samou chvíli. Napojení na sebe? nebo je v tom něco víc? Kdo mi tohle vysvětlí? Asi nikdo, leda tak pán Všehomíra, ale snad se s ním setkám až za dlouho :-D

 

Náhody jsou náhody, ale "náhody", které člověka dohání k šílenství, jsou opravdu někdy nesnesitelné. Občas si říkám - "proč já?" ale to je jako házet jahody do výběhu lvů. Nesežerou je a akorát se naštvou, proč neházím maso :-D Máte s veličenstvem "náhodou" také nějaké zkušenosti? Podělte se v diskusi, těším se a doufám, že na "to" nebudu sama.

 

Pěkný večer všem, Petra

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Petra Pavlíčková | středa 21.8.2013 23:22 | karma článku: 24,58 | přečteno: 3580x
  • Další články autora

Petra Pavlíčková

WC a dršťková

Stává se to. Občas vám Vánoce nevyjdou dle vašich představ. Když pominu provozní věci typu - nejsou peníze na dárky, nejsou dárky, nedorazily dárky, dopravce PPL se ožral a nedovezl dárky včas, protože chrápal v odstaveném autě...

29.12.2016 v 23:55 | Karma: 25,63 | Přečteno: 800x | Diskuse| Společnost

Petra Pavlíčková

Poslední ze Sedmi statečných...

Už asi týden se objevuje tolik zpráv o úmrtí slavných osobností, herců, umělců, fotografů apod, že jsem se přistihla, jak si při čtení dalšího nekrologu pobrukuji text slavné trampské písničky: "Zatracenej měsíc listopad..."

11.11.2016 v 23:44 | Karma: 29,66 | Přečteno: 1078x | Diskuse| Kultura

Petra Pavlíčková

Ať život muší plácačka zruší!!!!

Neznám nádhernější start nového dne, než být probuzena mouchou. Znáte to všichni - spíte, sladce...a najednou "pink" a sedí vám na nose, obličeji, na všech odkrytých okončetinách těla. Je marnou snahou tu černou vtěrku odehnat.

21.9.2016 v 21:41 | Karma: 15,79 | Přečteno: 376x | Diskuse| Společnost

Petra Pavlíčková

Když vám vyhlásí válku kotě....

Ve staré kůlně kousek od našeho baráku má soused kočičku, která porodila patero zdravých koťat, černých jako uhel. Jsem zde v okolí známa jako "kočičí máma", i šla jsem se na prcky podívati...

24.7.2016 v 23:14 | Karma: 28,73 | Přečteno: 1107x | Diskuse| Ostatní

Petra Pavlíčková

Co vydá stará půda?

Odkojena Foglarem, nedalo mi to a prostě jsem prozkoumala půdu v baráčku po zesnulé babi. Našla jsem tam rodinné fotoalbum, u kterého jsem se málem umlátila smíchy.....nedivím se, že babi tento "skvost" raději dala na půdu...:-)

7.7.2016 v 0:23 | Karma: 24,31 | Přečteno: 801x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko jdou bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  22:48

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Místo Česka Rwanda? Nejasný osud ilegálních migrantů do Evropské unie

7. května 2024

Migračním paktem jsme udělali důležitý krok k řešení ilegální migrace, ale je potřeba pokračovat....

„Žiju jen z humanitární pomoci.“ Válka vehnala do bídy miliony Ukrajinců

7. května 2024

Premium Kdo se měl před válkou špatně, ten se po dvou letech jejího trvání má ještě hůř. Důsledkem...

Pravda o Vrběticích. Ruští agenti nebyli jen dva a proč mrtví Češi neměli šanci

7. května 2024

Premium Co předcházelo a co následovalo po výbuchu muničního skladu ve Vrběticích v roce 2014? Kolik...

Přes Česko jdou bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  22:48

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 70
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6074x
Jsem normální občan ČR

Seznam rubrik