Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

J.K.S

27. 7. 2011 1:10
Nejsem na ně hrubá

První jehovisty jsem potkala v roce 1986. Procházela jsem se s kočárkem v parku, když se se mnou daly do řeči dvě mladé ženy. Bylo mi divné, že si se mnou chtějí povídat, když by si mohly vystačit spolu. Když jsem pochopila, že jsou sektářky, tak jsem se omluvila, že spěchám domů nakojit dceru. Jsem jim ale vděčná, protože díky nim víc, proč nevěřím a proč jsem agnostik. Do té doby jsem o víře nepřemýšlela, měla jsem sice hluboce věřící kamarádky, ale vzájemně jsme se v tomto směru neovlivňovaly, ony mě neobracely na víru, já je z víry nezrazovala. Tehdy jsem se začala zabývat různými náboženskými směry - povrcně, samozřejmě - a udělala jsem si v tom jasno.

Počátkem devadesátých let mě obtěžoval otec s dcerou, po třetím pokusu to vzdali -

řekla jsem jim, že mám na nočním stolku bibli (byla to pravda, tenkrát

jsem ji skutečně četla), ale že mě její četba utvrzuje v ateismu. A to

taky byla pravda.

1 0
možnosti
B

biancad

27. 7. 2011 0:06
Ja mela jednu znamou

a s ni jsem to jednou dvakrat  probrala , s tim, ze zas SJ tlaci doktory do techto novych technologii (bez transfuzi a krve) a je fakt, ze pred 20 30 lety takove postupy zname nebyly. Muj argument je , ze jestli ma byt spasenych 144 000 tak at se spocitaji a kolik jich zustane mimo? Nevim co ma autorka v clanku pravdy a co jsou speky a sperky, aby se to lip cetlo. A k tomu, ze otravuji furt znovu musim podotknout jen to, ze kde je lide slusne odmitaji, tam jdou priste znovu jini v paru. Nove lapeni a zapaleni evangelizuji nejhorliveji. Tak se nedivte, ze se jich slusne nezbavite. A pak lidi se stehuji apod. Tak zkousi zas a znova , kdo se lapne.

0 0
možnosti
S

Stoura

27. 7. 2011 8:01
Re: Ja mela jednu znamou

S tím slušným přístupem nemáte pravdu. Já si s několika popovídal, ale oni mi poměrně rychle utekli. A to jsem jen slušně odpovídal a slušně se ptal.

Odpovídal jsem ovšem tak, že jim to nezapadalo do naučených schémat rozhovorů. Oni si ty rozhovory pravidelně drilují na schůzích. Ve svých otázkách mají skoro vždy návodně zabudovanou odpověď, na níž pak chtějí navázat. Stačí odpověď dešifrovat a odpovědět jinak.

Ptal jsem se jich pak na věci takovým způsobem, že po chvíli začali zjišťovat, že vyvracejí sami sebe. Použil jsem podobný princip, jako je otevření dveří tomu, kdo je chce vyrazit. Přednesl jsem prostě názor na opačné straně pomyslné bariéry, kterou chtěli bránit. A tak při dialogu museli najednou hájit území, které chtěli původně podmanit.

Pak obvykle utekli. :-(

1 0
možnosti
JD

drtinajan

26. 7. 2011 23:55
před nějakou dobou

spáchala sebevraždu rodina bývalých jehovistů (rodiče a dvě děti - tedy ty děti byly vlastně zavražděny vlastními rodiči) protože neunesli exkomukikaci poté co se Jehovistické víry zřekli. Neměli v té době už žádné sociální kontakty a to osamění zřejmě neunesli. Když u nás naposledy jehovisti agitovali, pozval jsem je dál a zeptal jsem se jich jak je něco takového v jejich církvi možné. CHvíli něco blábolili, hledali v bibli jakousi kapitolu o odpadlících a pak se rychle zdekovali, už nikdy pak nepřišli.  Můj strejda (má stejné příjmení jako já) mi pak řekl, že asi o týden později u něj taky zazvonili. Než stačili začít s agitací, tak si všimli jmenovky na dveřích a jen tiše zahlásili..." vy budete mít asi stejné názory jako váš synovec ..." a než se překvapený strejda vzpamatoval, tak byli pryč. Možná je to metoda jak se jich slušně a natrvalo zbavit.

0 0
možnosti
R

rudaz

26. 7. 2011 20:40
Rada

Autorce a dalším nevyzbrojeným trpělivostí a láskou doporučuji četbu článku "Jak mluvit se svědky Jehovovými o Kristu" na str.31 "Zápasu o duši" číslo 109. Získat jej lze na adrese http://www.hcjb.cz a/nebo tam bude vyvěšeno celé číslo ZoDu.

Lze postupovat přesně a precizně tak, že postupně se 16 000 členů SJ ztenčí jen na funkcionáře. Ty funcionáře, kteří hlásají konec světa a přitom posílají svoje děti na prestižní školy ve světě. Jezdí v zahraničních autech atd. Nemají toleranci k víře, nemají víru spojenou s láskou. Víra bez lásky činí fanatickým. Jsme toho i svědky u islamistů zvláště.

Další viz portál http://www.rozcesti.org.

A bude líp.R^

0 0
možnosti
JJ

Šerlok Homeless

26. 7. 2011 18:41
No tak u nás doma ještě nebyli

Možná mě nezastihli, možná nechali nějaký ten leták ve schránce, nevzpomínám si. Ale za poslední rok (či dva) tady byli 4 prodavači energií (1 x ČEC tuším a 3 x Centropol).

Nechci to zakřiknout, ale mně teda neotravují. A nemusím nic vymýšlet: "Nemám zájem, spánembohem" a zavřu dveře před nosem. V čem je problém?

0 0
možnosti
JM

janacz

27. 7. 2011 11:55
Re: No tak u nás doma ještě nebyli

V sousedství bydleli sektáři- jacísi jiní - a těšila jsem se že rozvrátím jejich církev zevnitř. Ale nikdy nepřišli.  Ale vyděsil je můj kocour, který je navštívil v jejich shromáždění tak mě volali na pomoc. Možná se bojí koček- strážkyní podsvětí. ;-D

0 0
možnosti
B

Bobrufka

26. 7. 2011 17:43
Řekněte jim, že jste konvertovala k islámu

a budete mít pokoj ;-D

0 0
možnosti
R

rudaz

26. 7. 2011 21:23
Re: Řekněte jim, že jste konvertovala k islámu

Proč si vymýšlet? Bylo by lepší je porazit jejich vlastní zbraní, další viz http://www.rozcesti.org.

A bude líp.R^

0 0
možnosti
TJ

vioš

26. 7. 2011 14:23
nevěřím

Tohle bude hodně přibarvené. :-P

1 0
možnosti
PL

Karotak

26. 7. 2011 13:12
Brno a Jehovisti ...

u nás nikdy nebyli a jediný kde je vidím je v Myší díře .. možná by byla sranda si s nimi někdy poklábosit, ale spíš bych měl obavu, že jsou příliš jednodušší a dál než za svou víru nevidí .... ;-)

0 0
možnosti
B

BigPep

26. 7. 2011 13:00
No a teď si přestavte...

... že takovouto kombinací vtírání se, přinucování a zneužívání lidského neštěstí (upřednostňováním slabých a tedy méně odolných indoktrinaci "vírou") získali křesťané kdysi téměř všechny své ovečky.

A když to nešlo po dobrém, tak to šlo po zlém.

Jehovisti nejsou výjimkou, jsou jen jedni z mála, kterým to vydrželo dodnes.

0 0
možnosti
JM

janacz

26. 7. 2011 11:55
Nejednám s nimi hrubě ani zlostně

řeknu že nemám čas a že se ozvu.

0 0
možnosti
  • Počet článků 70
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6074x
Jsem normální občan ČR

Seznam rubrik